کد مطلب:319022 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:128

عدم تعیین فاصله عقد و عروسی در دین مقدس اسلام
در دین مقدس اسلام فاصله بین عقد و عروسی، تعیین نشده و اگر كسی بین آن دو فاصله قرار دهد و عقیده كند كه آن فاصله از جانب اسلام معین شده تشریع نموده است:

بنابراین یكی از قوانین متین اسلام نیز عدم تعیین فاصله بین عقد و عروسی است، در این مورد نیز قضاوت را به عهده شما فریب خوردگان می گذاریم شما را به وجدانتان قسم كدام یك از این دو
قانون عالی تر و با این عصر و سایر اعصار آینده سازش دارد؟ اگر منكر ضروریات نشوید بایستی بگوئید قانون وزین اسلام چون تعیین فاصله بین عقد و عروسی جز زورگوئی چیز دیگری نخواهد بود و اسلام با این روش مخالف است.

البته خواهید پرسید چطور؟

جواب - برای این كه نفوس بشر مختلف هستند و سلیقه های آنان نیز متفاوت است، بعضی قدرت مالی آن قدر ندارند كه در ظرف نود و پنج روز تهیه جهیزیه نمایند و برخی سلیقه آنان چنین اقتضاء می كند كه همسر كوچك برای خود اختیار كنند و چند سالی به نامزدبازی گذرانده سپس عروسی كرده به خانه ی خود بیاورند.

و نیز عده ای از مردم بودجه مالی آنان اقتضاء نمی كند كه در مدت نود و پنج روز مراسم خرج عروسی را انجام دهند بلكه باید به تدریج پولی به دست آورده، تا آن كه بتوانند از عهده خرج عروسی درآیند.

بنابراین تحدید فاصله بین عقد و عروسی یك نحو زورگوئی به شمار می رود حالا كه دیدید میرزا بهاء زور می گوید بیائید، زیر بار زور نروید چنان چه عقلاء حاضرند تن به هر رنج و تعبی بدهند، ولی یك جو زیر بار زور نروند مانند این شاعر كه می گوید:



دورویه زیر نیش مار خفتن

سه پشته روی شاخ مور رفتن
تن روغن زده با زحمت و زور

میان لانه ی زنبور رفتن



میان لرز و تب با جسم مجروح

زمستان زیر آب شور رفتن



به كوه بی ستون بی رهنمائی

شبانه با دو چشم كور رفتن



برهنه زخمهای سخت خوردن

پیاده راه های دور رفتن



به نزد من هزاران بار خوش تر

كه یك جو زیر بار زور رفتن